Meditace Ohnivý dech

8. srpna 2016 v 8:23 | Mesalinda |  Energie, meditace
Hned na úvod chci upozornit, že dechová cvičení jsou náročnější.
Pokud neznáte svůj zdravotní stav (nebo jste nemocní), nedělejte je bez porady s lékařem.
Akutní SOS přísun energie:
Provádí se, když jsme totálně bez energie, ve stresu, ve vypětí, když je nám psychicky zle. Účinek této dechové meditace (spíše je to cvičení) je okamžitý, ihned přináší úlevu.
Opět opakuji, poraďte se se svým lékařem, než tuto techniku budete provozovat.


1. Posaďte se tak, jak je vám to pohodlné. Můžete i klečet. Zapomeňte na cviky jógy, pokud byste po první minutě chytili křeče a váleli se bolestí po zemi. Můžete sedět na zemi v tureckém sedu, klečet, sedět na židli (dobrý je i velký nafukovací míč na sezení, ovšem zde pozor, abyste se nesvalili z míče na zem jako zralá hruška). Snažte se sedět vzpřímeně, ale opět platí: seďte tak, aby vám to bylo pohodlné. Ne aby vás ihned bolela záda, píchalo v kříži a ztuhla krční páteř.
Seďte pohodlně, uvolněně a aspoň trošku rovně.
Dlaně otočte směrem k nebi.


2. Začněte se soustředit na svůj dech. Je pomalý, klidný. Postupně přecházejte v dýchání pomalé, hluboké, nádech i výdech je dlouhý (počítáme zhruba do pěti). Je důležité dýchat do břicha, tedy dýchání jde do bránice, nikoli do hrudníku.


3. Musíte cítit, jak bránice funguje jako sval. Stahuje se a roztahuje. Vyzkoušejte si to nyní, když čtete tyto řádky.


4. Pokračujete v hlubokém a pomalém dýchání, přičemž při výdechu už ze sebe vytlačujte veškerý vzduch, víc a víc s každým výdechem. Až se musíte cítit úplně prázdní bez vzduchu.
(Vyzkoušejte si to nyní: nádech a vydechněte, co to jen jde).
Toto je silná energetická očista. Velice účinný cvik pro rychlou výměnu energie. Pocit z tohoto cviku je úžasný, řekla bych až návykový.


5. Pokračujte v dýchání: plný nádech do bránice a plný výdech.
A pozor - nyní začnete zrychlovat tempo nádechů a výdechů. Nabíráte postupně rychlost. Představujte si sami sebe jako energii, která se hromadí, hmotní, pulsuje, nabaluje….
V této fázi se vám bude už točit hlava. Proto je důležité toto cvičení probrat s lékařem.


6. Zhruba za 3 až 5 minut (u začátečníků) již nebudete schopni pokračovat. Dostanete se na energetické maximum.
V tomto okamžiku začnete dech pomaličku, zlehounka zase zklidňovat.
Až se dostanete do normálního dýchání.


Budete po tomto cvičení plni nové energie.
Vaše mysl bude svěží, krev bude plně okysličena. Můžete se cítit jako byste prošli transem.


 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama